Specialare

30%
Mikrokristall...
€ 260.40 € 372.00

Alla specialare »

Ofta ställda frågor – om nätbutiken, produkter och webbsajtinnehåll

Hur beställer man?

Efter du har beställt på nätbutiken skall vi skicka dig en bekräftelse att vi har fått din beställning. Efter det skickar vi dig en faktura för en beställningskonfirmation (var vänlig och granska produkter, kvantiteter och färger). Om fakturan stämmer var vänlig och betala till kontot som visas i fakturan. När vi har fått betalningen (vanligen inom 1 arbetsdag), skall vi skicka dig konfirmation via e-mail levererar vi din beställning omedelbart. Du skall få din beställning inom 4-5 arbetsdagar. 

Hur skall jag ändra eller återkalla beställningen?

Du kan ändra eller återkalla beställningen före du har fått leveransanmälan. Efter beställningen redan levererades kan den inte ändras eller återkallas.

Hur skall jag betala?

Betalningsmetoder:

  • Bank med girering – ingen provision debiteras.
  • Kreditkort eller PayPal – om du vill betala så här så skall 5% provision tilläggas, eftersom våra priser är grosshandelspriser och innehåller inga provisionsavgifter, som skall debiteras för kreditkortbetalning.

Hur säker är nätbeställningen?

Beställningen är helt säker. Du behöver inte ge din kreditkortnummer eller bankgiroinformation på webbsajten. Vi kan inte se din kreditkortinformation eller bankkontoinformation när du betalar.

Måste jag betala moms?

Priser på webbsajten är moms 0%. Om du har momsnummer så är momsen 0% för beställningen och leveranskostnader. Om du inte har ett momsnummer tilläggas 21% moms.

Vilka är leveransmetoder?

Vi samarbetar med DHL och DPD kurirföretag. Du kan följa din beställning via ett nätsystem på båda.

Vad kostar leveransen?

Leveranskostnader beror pä vikten av din beställning. Du ser dina leveranskostnader i utkastbeställningen innan checkout, så att du ser dem innan du gör din köp.

När skall jag få min beställning?

När vi fått din betalning skall vi leverera beställningen via DHL eller DPD, du skall mottaga en bekräftelse via e-mail när beställningen är avsänd, och e-mail med ett kodnummer så att du kan se leveransen i online-systemet. Du skall mottaga din order inom 4-5 arbetsdagar efter leveransen.

Hur granskar jag var min beställning är när jag väntar på den?

När vi har fått din betalning (vanligen inom en dag) skall vi skicka dig en e-mail med ett nummer för uppföljning av beställningen.

Mina produkter är skadade under leveransen, vad skall jag göra?

Om produkter är skadade under leveransen skall vi byta produkten gratis. Var vänlig och granska förpackningen när du får beställningen från kurirföretaget. Om förpackning är förstörd skall du vänligen anmäla den saken i kurirföretagens leveransdokument.

Hur skiljar registration och snabb checkout från varandra?

Det är inte nödvändigt att registrera. Du kan beställa från snabb checkout. Vänligen observera att det är en utkastbeställning, du kan ändra eller återkalla när som helst före leveransen.

Hur kan jag söka produkter i nätbutiken?

Webbsajten har en enkel layout som är lätt att förstå. Det finns sju huvudkategorier på vänstra sidan av första sidan där du ser nödvändig apparatur och möblar för skönhetsexperter. Du kan också söka särskilda produkter i fönstret “sök” med produktkod eller nyckelord i produktnamnet.

När kan jag beställa från nätbutiken?

Du kan beställa när som helst, men om du beställer efter 18.00 kan det vara så att vi svarar dig följande dag efter 9 på morgonen. Vi är öppet vardagar måndag till fredag 9.00-18.00. Vänligen observera att om  du beställer på lördag eller söndag skall vi kontakta dig på mondagen.

Är alla artiklar omedelbart tillgängliga?

Vi har det största varuhuset i Baltiska länder och Skandinavien med alla nödvändiga produkter för skönhetsexperter. All våra artiklar är tillgängliga i lager. Om, osannolikt,  är produkten slut skall vi anmäla dig så snart vi fått din beställning.

Vad om ni inte har produkten?

Vi skall kontakta dig så snart vi har fått din beställning och informera dig av tillgängligheten av produkter. Om produkten är slut skall vi varken anmäla dig när den kan levereras eller bjuder dig en liknande produkt.

Hur skal jag returnera en artikel?

Produkten kan bytas om det är skadad under leveransen eller är defekt. Då är det utan kostnad. Om du vill byta produkten inom 3 dagar efter leveransen av originalbeställningen är det möjligt, men leveranskostnader debiteras.

Har produkten en garanti?

Vi erbjuder ettårsgaranti. Om det finns problem med produkten, var vänlig och skicka oss ett  foto och beskriva problemet so att vi kan klara av situationen så fort som möjligt. Produkten skall repareras eller ersättas utan kostnad.

Får jag samma garantin som i butiken?

Du får samma ettårsgarantin.

Om någonting händer, vad täcker garantin?

Vi erbjuder garanti och service efter garanti, om någonting händer inom ettårsgarantitiden skall din produkt repareras eller bytas utan kostnad.

Hur får jag en bekräftelse av min beställning?

När du har gjort utkastbeställningen i snabb checkout får du ett automatiskt svar. Det betyder att din beställning behandlas.

Har ni en värklig butik där jag kan se produkten?

Javisst, vi har en 'cash’n’carry' butik SALON LINE och en utställningsrum där du kan se alla tillbehör och möblar i Riga, Lettland. Du är välkommen att besöka när som hälst.

Hur vet jag att ni är pålitlig som affärspartner?

Vår butik SalonLine har varit på marknaden sedan 2001! Vi har mer än 12 000 skönhetsexperter and salongägare som regulärkunder och mer än 35 000 olika produkter för  skönhetsexperter, salonger, spa-anläggningar, tatueringsstudior, sjukvårdsinstitutioner, skolor för skönhetsexperter och alla andra som berör sig med skönhetsindustrin och hälsoindustrin. Onlinebutik www.salonline.se är den bäste business partner and den ledande återförsäljaren av möbel, apparatur, tillbehör och elapparater för skönhetsexperter. Vi kan skaffa dig bedömningar från kunder vi har samarbetat med tidigare.